Saturday 2 February 2013

Antara produk yang sarankan untuk jemaah Haji atau Umrah


Antara produk yang sarankan untuk jemaah Haji atau Umrah iaitu:


1. Performance Drink- untuk mencegah masalah pengdehidratan sepanjang berada di sana terutama waktu panas terik. Ianya juga baik demi memastikan jemaah umrah haji ini sentiasa bertenaga sepanjang menunaikan ibadah.

2. B Complex- Ianya bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindakbalas glukos) disamping memberi ketenangan kepada tubuh .Memandangkan ibadah Haji atau Umrah ini memerlukan kita banyak berjaga demi menunaikan ibadah dengan lebih sempurna , adakala ia menuntut seseorang itu lebih banyak berjaga dari tidur maka B complex banyak membantu tubuh agar tetap bertenaga walau kita kekurangan waktu tidur yang sepatutnya.


3. Vitamin C- sangat penting untuk imun tubuh kita. Bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit.


4. Kalsium @ Ostematrix- sangat penting agar kaki kita tidak mudah merasa kebas atau sesemut atau  kekejangan kaki akibat terlalu lama berdiri atau banyak berjalan.Pengambilan calcium sebelum tidur akan membantu tidur yang berkualiti 

atau
Joint Health Tablet : Product untuk kesihatan sendi terutama mereka yang sering sakit lutut serta mengalami kesakitan ketika berjalan


                                                      







Nutriferon : Immune Booster yang membantu mengekalkan imunisasi badan. Nutriferon mudah dibawa ketika menunaikan Haji Atau Umrah kerana ianya di dalam bentuk sachet kecil


                                                       

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

2 comments:

  1. From Bonda Salsabila

    Suami sy, ust. Khalid mmg seorg yg sibuk dan masanya byk dgn masyarakat, penuh dgn jadual kuliah dan ceramah dan bw jemaah mengerjakan ibadat umrah. Tetapi ust sentiasa ceria dan bertenaga, tidak ada rahsia bgnya melainkan mengamalkan nutriferon dan energy tea. Dua produk ni selalu di amalkan ketika di mekah dan di malaysia. Alhamdulilah syukur di atas nikmat sihat yg dianugerahkan Allah. Kenapa anda tak nak mencubanya?

    ReplyDelete
  2. jika anda berpuas hati dengan penerangan saya,samaada melalui phone atau wassap,sila comment di blog ini.
    Terima kasih

    ReplyDelete